Hartowanie organizmu przed zimą

Przed zimą powinniśmy zahartować nasz organizm, aby nie był skłonny do łapania rozmaitych wirusów i bakterii. W tym celu powinniśmy w pełni lata przede wszystkim uprawiać sport na świeżym powietrzu i nie zmieniać tego nawyku nawet wtedy, gdy temperatura powietrza się obniży, zaczną padać deszcze i śniegi. Wspaniałym sposobem na hartowanie organizmu jest bieganie czy jazda na rowerze. Warto też pływać, najlepiej w chłodnym morzu, co wyjątkowo dobrze hartuje organizm. Jesienią można zaś zacząć chodzić na basen i koniecznie do sauny oraz nie przerywać tego przyzwyczajenia nawet w największe mrozy. Ponadto wyśmienitym pomysłem na hartowanie ciała okazuje się zastąpienie gorących kąpieli chłodnymi prysznicami. Ewentualnie możemy też brać naprzemienny zimny i gorący prysznic. Zabieg ten znacznie poprawia krążenie i sprawia, że w mniejszym stopniu odczuwamy zimno. Ponadto pomaga on zwalczyć uporczywy cellulit. Na pewno nasza odporność poprawi tez odpowiednia dieta, bogata w cynk i witaminę C. W jej skład powinny wejść pomidory, papryka, pietruszka, jabłka, kiwi, maliny, cytrusy.

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: