Błonnik w zdrowej diecie

Jednym z nieodłącznych elementów zdrowego stylu życia jest zbilansowana dieta. To co jemy każdego dnia wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie bardziej niż sądzimy. Dlatego należy uważnie komponować posiłki, by organizmowi niczego nie brakowało. Bardzo ważnym składnikiem naszej diety jest błonnik pokarmowy. Reguluje on procesy trawienne, doskonale wpływa na perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom. Błonnik wpływa również dodatnio na ciśnienie krwi, obniżając je. Polecany jest osobom, które są na diecie, osobom borykającym się z nadwagą, mającym napady wilczego apetytu. Dzięki temu, że pęcznieje w żołądku, daje uczucie sytości na długi czas. Gdzie znajdziemy błonnik? Przede wszystkim w owocach oraz warzywach. Ale nie tylko. Źródłem błonnika są również kasze i produkty ze zboża, między innymi pieczywo ciemne oraz płatki i otręby. Codzienna dieta powinna więc obfitować w wyżej wymienione produkty, by nasz organizm czuł się zdrowo i lekko. To doskonały przepis na dobre samopoczucie. Warto z niego skorzystać!

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: