Czego unikać w diecie dziecka?

Dieta malucha często przyprawia rodziców o zawrót głowy. Medycyna wytycza coraz nowsze restrykcyjne diety oraz zasady odżywiania, zaś opiekunowie nie mają pojęcia, które z pokarmów są w istocie odżywcze dla organizmu podopiecznego. Zdrowy tryb życia małego człowieka powinien opierać się na spożywaniu pięciu posiłków dziennie. Każde z dań lub przekąsek powinno być jak najbardziej bliskie naturze – zamiast podać maluchowi słone paluszki, zamieńmy przegryzkę na koktajl owocowy lub ulubiony owocowy deser. Taka profilaktyka nie zawsze przynosi zamierzone efekty – jeśli zbyt wcześnie przyzwyczaimy dziecko do sztucznego smaku słodkiego lub słonego, nie oszukujmy się, że dobrowolnie wybierze pokarm naturalny. Badania wykazują, że zdrowie malucha jest najczęściej obciążane poprzez podawanie zbyt dużej ilości mięsa. Często podczas obiadu wydaje nam się, iż korzystniej jest, jeżeli niejadek spożyje treściwy kawałek mięsa, a zrezygnuje z ziemniaków lub warzyw. To błąd – maluch potrzebuje zaledwie łyżki drobiu lub ryby dziennie.

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: