Dieta na przeziębienie

Przeziębienia zdarzają się czasami każdemu z nas. Niektórzy ludzie odstają kataru czy kaszlu zaledwie raz na kilka lat, innym zdarza się to raz na kilka tygodni. Zwłaszcza od jesieni do wiosny przeziębienia są bardzo częste. Wtedy łatwo przemarznąć, przemoknąć, co osłabia odporność organizmu i sprzyja łapaniu różnych wirusów. Ponadto zimą brakuje świeżych warzyw i owoców, a te mrożone, suszone, konserwowe czy ze szklarni nie są tak bogate w witaminy, jak te, które spożywamy latem. Trzeba zatem szczególnie zadbać o swoją odporność, również poprzez dietę. Przede wszystkim, skoro warzywa i owoce mrożone czy suszone są mniej bogate w witaminy, trzeba spożywać ich więcej. Przede wszystkim warto sięgać po produkty bogate w witaminę C oraz cynk, jak jabłka, maliny, kiwi, kapusta kiszona, pomidory, papryka, czosnek, cebula. Warto też łykać tabletki z witaminą c i cynkiem. Dobrze jest też nie zamykać się w ciepłym domu, ale ubrać ciepło i wyjść na spacer, nawet w deszczu czy śniegu. To powinno wzmocnić nasza odporność.

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: