Proste wskazówki dla początkującego biegacza

Bieganie to aktywność sportowa, która ma coraz więcej zwolenników. Nic dziwnego – nawet spokojny trucht kilka razy w tygodniu przyczynia się do utraty zbędnych kilogramów. Nauka prawidłowego biegania pozwala zachować zdrowy tryb życia oraz cieszyć się doskonałą kondycją. Przed pierwszym założeniem obuwia sportowego warto zainteresować się na czym polega profilaktyka dla biegacza. Przede wszystkim jest ona oparta na przyswojeniu właściwych technik postawy oraz oddechu. Medycyna przekonuje, że kluczową rolę odgrywa odpowiednie ułożenie pleców – podczas biegu powinniśmy utrzymywać wyprostowaną sylwetkę, a wzrok kierować prosto przed siebie. Ta prosta wskazówka pozwala zachować zdrowie i nie narazić kręgosłupa na zbędne kontuzje. Podczas stawiania kroków sportowiec powinien lądować na śródstopiu (podczas powolnego truchtu) lub na pięcie (podczas biegu w standardowym tempie). Kontroluj także oddech – zapomnij o pobieraniu powietrza przez nos; podczas aktywności fizycznej oddychanie powinno odbywać się przez usta.

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: