Warto jeść bakalie

Bakalie są smaczne i zdrowe, dlatego też warto je włączyć do swojej codziennej diety, zwłaszcza zima i wiosną, gdy brakuje świeżych owoców. Każda odmiana bakalii ma nieco inny smak i walory zdrowotne. Na przykład rodzynki są nisko kaloryczne, dobrze oddziałują na serce, okazują się bogate w magnez. Z kolei figi są bogate w magnez, potas i cynk, zaś daktyle okazują się znakomitym sposobem na zdrowa i piękną cerę. Wszystkie bakalie zawierają też mnóstwo błonnika, dzięki czemu sprzyjają lepszej przemianie materii i oczyszczeniu organizmu z toksyn. Również orzechy okazują się niezwykle cennym składnikiem diety. Zawierają i sporo węglowodanów, i białka, a także zdrowego tłuszczu. Są bogatym źródłem magnezu, potasu i błonnika. Szczególnie poleca się ej sportowcom oraz osobom pracującym intelektualnie na wysokich obrotach. Orzechy pomagają bowiem w regeneracji mięsni oraz stymulują pracę mózgu dzięki ogromnej zawartości magnezu i potasu. Jak zatem widać, są one skarbnicą zdrowia. Warto więc spożywać je jak najczęściej.

Witam na moim serwisie! Nazywam się Aurelia Nowicka i jestem lekarzem psychiatrą z dużym doświadczeniem zawodowym. Bloga prowadzę w formie pasji. Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy medycznej. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do pozostania moim czytelnikiem na dłużej, Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: